Przedmiot działalności i kompetencje
Zespół działa jako jednostka budżetowa w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa budżetowego oraz statut
Podstawą funkcjonowania Szkoły jest arkusz organizacyjny zatwierdzony przez organ prowadzący.
Zespołem kieruje dyrektor powołany przez Prezydenta Miasta Katowice.
Koszty utrzymania zespołu oraz wydatki związane z zatrudnieniem nauczycieli i innych pracowników pokrywa subwencja oświatowa oraz budżet miasta Katowice.
Szczegółowy opis działań zespołu zawiera Statutu Zespołu.
1. Miejskie Przedszkole nr 6
Przedmiotem działalności przedszkola jest opieka, wychowanie i kształcenie dzieci, które od początku roku szkolnego, w danym roku kalendarzowym ukończą 3 lata, aż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym ukończą 7 lat.
Dziecko 6 - letnie jest obowiązane odbyć roczne przygotowanie przedszkolne.
Obowiązek ten rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat.
Rodzice dziecka 6 - letniego są obowiązani do:
- dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola,
- zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia.
Niespełnianie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Podstawa programowa określana jest w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej (...) (Dz. U. z 2017 r. poz. 356)
W szczególnie uzasadnionych przypadkach dyrektor może przyjąć do przedszkola dziecko, które ukończyło 2,5 roku na podstawie art. 6 powołanej wyżej ustawy.
Przedszkole Nr 6 w Katowicach jest przedszkolem publicznym:
- dokonuje rekrutacji dzieci w oparciu o zasadę powszechnej dostępności;
- zatrudnia nauczycieli posiadających wymagane kwalifikacje;
- prowadzi bezpłatne wychowanie i nauczanie w zakresie podstawy programowej wychowania przedszkolnego;
- pełni funkcję wychowawczo - dydaktyczną i opiekuńczą.
Szczegółową organizację pracy placówki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji pracy przedszkola sporządzony przez dyrektora, zaopiniowany przez radę pedagogiczną i zatwierdzony przez organ prowadzący.
2. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana III Sobieskiego
Szkoła Podstawowa nr 2 jest placówką dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą.
-
Zatwierdza Wewnątrzszkolny System Oceniania i Program Wychowawczy.
-
Realizuje podstawę programową.
-
Uchwala i opiniuje szkolny zestaw programów nauczania i podręczników.
-
Zatwierdza oceny uczniów.
-
Podejmuje i zatwierdza uchwały.
-
Opiniuje Nagrody Dyrektora.
-
Opiniuje tygodniowy plan zajęć.
-
Kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego.
-
Ustala program pracy szkoły
-
Podstawą funkcjonowania szkoły jest arkusz organizacyjny, zatwierdzony przez organ prowadzący i nadzorujący.
Przedmiotem działalności Szkoły jest działalność edukacyjna na poziomie szkoły podstawowej. Szczegółowe cele i zadania określa statut zespołu.
Dyrektor Szkoły kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie Szkoły i prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego.
Niespełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
-
odroczenie obowiązku szkolnego;
-
spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą;
-
skreślenie ucznia z listy uczniów;
-
indywidualny program lub tok nauki.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu MEN z dnia 03 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu postępowania administracyjnego.
Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.